keskiviikko 1. tammikuuta 2014

Uuden vuoden lupaus -10kg

Vuosi vaihtui! 2014 on täällä!
Kuva
Näin vuoden vaihtuessa on tapana katsella kulunutta vuotta taaksepäin, tallettaa hyvät muistot ja jättää huonommat jutut taakse. Mitäs niitä turhaan kantamaan.
Uusi vuosi on hyvä aika miettiä vähän mitä itse on tullut tehtyä, saavutettua. Miettiä sitä mihin haluisi nyt, mitkä on uudet tavoitteet?

Kuva
Mun viime vuosi on vain ollut... plääh. Kesästä lähtien olen tainnut vain kerätä huonoja elämäntapoja: liikaa makeaa, ihan liikaa energiajuomia, liikaa "huonoa" ruokaa painottuen hiilareihin. Toisaalta taas olen syönyt liian vähän terveellistä ruokaa (vihanneksia ja hedelmiä, hyviä proteiineja ja hiilareita), liikkunut liian vähän ja jättänyt itsestäni ja hyvinvoinnistani huomioimisen ihan liian vähälle. Tuloksena on ollut kertyneitä kiloja, suurentunut vaatekoko, masentunut mieli ja huono itsetunto. En tiedä miten muilla, mutta mulla vaan tää tuskailu ruoan, liikunnan ja kilojen kertymisen kanssa vaikuttaa ihan kaikkeen muuhunkin elämään. En osaa nauttia ihmisten tapaamisesta, lomamatkoista, lasten kanssa leikkimisestä ihan täysillä kun mietin sitä kuinka iso olen, kuinka vaatteet kiristää ja kuinka maha pullottaa joka kuvassa.
Siis onhan se nyt selvää että jos haluan tähän kaikkeen muutoksen, on mun otettava itseäni niskasta kiinni ja muutettava elämäntapojani. Ihan tietoisesti ja pysyvästi.

 Noh. Mutta suuntahan on ylöspäin! :) Haaveeiltava edistymisestä, toivottava hyvää ja uskottava siihen. Kyllä se siitä. 
Kuva
Kuva
Jotta saisin luotua itselleni sopivan tavoitteen, konkreettisen kuvan päähäni siitä mitä kohti olen menossa ja milloin olen saavuttanut sen, puen tavoitteeni sanoiksi mahdollisimman selkeästi. Tavoitteeni tälle vuodelle on -10kg painonpudotus. Pyrin seuraamaan matkaani täällä blogissa. Aion helpottaa matkaani välitavoitteiden avulla. Esim. ensimmäinen haasteeni on olla ilman sokeria tammikuun ajan. Tähän kuuluu siis kaikki sokeripitoiset herkut, leivonnaiset ja juomat. Pystyn siihen kyllä! :) Samalla pidän tipattoman tammikuun.