torstai 21. helmikuuta 2013

10 päivän detox, päivä 1

Miten sitten mun uusi harrastus alkaa? :) Suurella innolla!
Kun mä kerran olen sairastanut ja kärsinyt virusinfektiosta joka on vetänyt mun kunnon ihan nolliin, on ehkä hyvä puhdistaa keho kaikesta huonosta ja aloittaa "alusta". :)
Detoxin asteitahan on monia, minä en aio pitää mitään mehukuuria vaan noudattaa terveellistä, puhtaita ruokia sisältävä ruokavaliota ja juoda sen lisäksi paljon vettä.

Kuva: We Heart It

Kiinnitän siis seuraavan 10 päivän ajan erityisesti huomiota ruokavaliooni (kätevää, liikkuakaan kun en vielä kummemmin saa) ja siihen että syön puhtaita ja puhdistavia ruokia.

Mun aamuni alkaa siis joka aamu seuraavasti:
Ennen kuin juon tai syön mitään, otan aineenvaihdunnan käynnistävän ja kehoa lempeästi emäksisöivän aamushotin:

Sekoitan isoon kupilliseen keitettyä vettä sekä
- puolikkaan tuoreen sitruunan mehu
- 1tl Opti-Camu-jauhetta

Annan yleensä juoman jäähtyä huoneenlämpöiseksi ennen kuin juon sen.

"Jauheen sisältämä Opti-MSM on tärkeä rakennusaine monille proteiineille ja siitä voi olla apua myös kipu- ja tulehdustilojen lievittämisessä. Lisäksi MSM-jauheen orgaanisella rikillä on elimistön puhdistumista edistävä vaikutus ja yhdessä acai-jauheen  C-vitamiinin kanssa sillä on elimistön kollageenintuotantoa lisäävä vaikutus. Kollageenia elimistö tarvitsee tuki- ja pehmytkudosten, ihon, hiusten ja nivelten hyvinvointiin.
Pakastekuivattu camu camu-jauhe sisältää enemmän c-vitamiinia kuin mikään muu marja. Camu camu-jauhe tehostaa ravinteiden toimintaa merkittävästi."